Nejdůležitější stavební kámen úspěšného push marketingu

Služba určená pro společnosti, které své produkty či služby distribuují pomocí obchodní sítě či dealerů.

U našich klientů se často setkáváme s obdobným problémem. Zadavatelem výzkumu je leader svého trhu. Zákazníci často přicházejí do obchodu s představou, že zakoupí jeho produkty. Dealer je však přesvědčuje a často i přesvědčí k nákupu konkurenčního, levnějšího zboží.

Důležité je proto poznat Vaše prodejce, vědět co je trápí a co potřebují. Často je pravdou, že malý ale nadšeny distributor / prodejce, který se Vašim produktům věnuje primárně, dokáže prodat více než velký distributor / prodejce, pro kterého jsou však Vaše produkty pouze doplňkem.

Dokážeme Vám zjistit, jak se Vaši prodejci rozhodují, koho v současné době nejvíce doporučují a co je k tomu vede, a v neposlední řadě také jak moc dokážou ovlivnit konečného zákazníka. Díky těmto informacím budete schopni efektivně nastavit Vaši strategii push marketingu.

Naše agentura také realizuje B2C výzkumy spotřebitelů za účelem přivedení zákazníků do Vaší dealerské sítě.

Typická data

Uveďme jeden z příkladů charakteristických dat. Pro jednoho našeho klienta, který je prodejcem produktu dlouhodobé spotřeby (v cenách okolo 25 tisíc Kč), jsme zkoumali rozhodovací procesy spotřebitelů. Tento náš klient je leaderem na svém trhu, jak v podílech na trhu, tak znalostech.

Na jeho trhu existují 2 poměrně vyrovnané skupiny:

  1. Ti, kdo nejdříve vyberou značku zboží a následně hledají, kdo je prodává.
  2. Ti, kdo nejdříve navštíví dealera, nechají si poradit a podle toho vybírají značku.

Výsledek je typický, přesto však šokující. Klient má u první skupiny zákazníků suverénně největší podíl na trhu. U druhé skupiny má tržní podíl pouze poloviční. Díky práci vlastních i konkurenčních dealerů ztrácí značný obrat.